Siempre fui consciente de que el
tiempo pasa rápido en esta vida vorágine. Pero ahora que tengo hijos, ¡me
atropella!. Biberones pasados, coladas interminables, tardes de parque y
piscina... y la cama en mente como refugio de mi cansancio.
Sin embargo, entre plancha y plancha, a veces tengo tiempo para pensar. No para pararme a pensar sino a pensar sobre la marcha, de todo y sobre todo…
Sin embargo, entre plancha y plancha, a veces tengo tiempo para pensar. No para pararme a pensar sino a pensar sobre la marcha, de todo y sobre todo…
Antes de tener a mi mini yo, nunca
me preocupé por el significado profundo de la educación. Ya llegaría. Pero
después, según iba creciendo, fue irremediable. Las ideas, el interés y los libros y artículos fueron cayendo en mis manos
sin buscarlo. Pensé que el universo se alineaba
para que eso ocurriera y le dejé hacer. Leí y escuché radio, expertos,
profesoras y educadores de distintas corrientes que compartían sus
experiencias. Esos padres y madres con su día a día me interesaban cada vez más.
Creo que lo que me llamaba la atención era lo que había en común en todos
ellos (daba igual que hablasen de Sir Ken Robinson, Punset, Richard Gardner...) : el deseo de un CAMBIO.
Intrínseco en el ser humano está
la evolución, la mejora, la superación. Eso no significa que lo anterior haya
sido malo, sino que es un peldaño más de la escalera. Y ahora, como madre, me
veo con la responsabilidad de seguir subiendo.
Si algo recuerdo de mi educación, es la capacidad de sacrificio, trabajo
y constancia que tanto mis padres como mis profesoras intentaron trasmitirme (más allá de conocimientos académicos y otros miles de valores) lo cual
agradezco enormemente. Sin embargo llegada la adolescencia y la vida adulta me encontré con “vacíos emocionales” importantes que ni sabía que existían y que dolorosamente tuve que
“trabajar” para estar un poco más en paz conmigo y con los de mi alrededor. Ese
trabajo durará toda la vida, me temo.
Ni mucho menos les culpo. Ellos y
ellas también fueron herederos de su generación. Sólo me queda darles las
gracias por todo lo mencionado anteriormente. Sin embargo, también es propio del ser humano querer dar aquello que no recibió. En mi caso:
Educación emocional. Seguramente, si la hubiese tenido, no sería
consciente de su gran necesidad para el éxito vital de mi hija, por el que
ahora me preocupo. Y para afirmar esto, no necesito ningún experto, solo mi
propia experiencia. Afirmo rotundamente que soy más feliz desde que sé que
existe, que se aprende, y que cuanto
antes mejor. Y soy aún más feliz cuando pienso que mi hija podrá beneficiarse
de este aprendizaje emocional y social que yo no tuve. Claro está si desde la familia y el
entorno educativo (como fuentes principales) se acepta que ésta es una asignatura pendiente en la que somos
responsables de su aplicación si queremos formar niños emocionalmente inteligentes y por lo tanto más FELICES.
Intuyo que todo el mundo ha
vivido alguna vez una pérdida, un fracaso, un “no entiendo esta vida o porqué
me pasa esto”, una confrontación y un largo etc de emociones imparables que una
no sabe cómo manejar... porque nadie le ha enseñado.
Aprendí a atarme los
cordones de los zapatos, a leer y a escribir, las capitales Europeas, una
profesión y bla bla bla... pero nadie me dijo por qué la gente se muere,
por qué otros no quieren jugar conmigo, por qué me siento diferente a los demás,
por qué no me quieres, porqué me tocó esta familia y no otra, porqué tu eres blanca y yo negra, por qué no soy capaz de decir lo que pienso sin enfadarme,
por qué no se escuchar, por qué la gente no me entiende, por qué no se resolver
conflictos, por qué, por qué y por qué…
Pero sobre todo, nadie me
explicó nunca qué hago con mis emociones, cómo las controlo sin perder mi
equilibrio; nadie me dijo cómo hacer para ponerme en la piel del otro y
comprender por qué dice hace aquello. Ya no se quién soy porque no controlo mi
propia emoción, ni conecto con las de los demás.
Por todo esto, y muchos porqués
más, lanzo al aire la NECESIDAD Y RESPONSABILIDAD de todos para con nuestros
hijos y alumnas de pararnos a pensar entre plancha y plancha, entre deberes y extra-escolares... qué es lo importante de lo relativo.
Estoy segura que la
respuesta siempre será: "QUE SEAN FELICES".
Me voy, que tengo que preparar la
merienda. Besos.
Bizitzearen zurrunbilo honetan " bizitza-denbora" bizkor igarotzen delako susmoa dut, baina seme-alabak ditudanetik denborak harrapatuta nauka!!, biberoiak, kolada anitz, parke aldiak, igeritokiko jardunaldiak....oherako bidea nire nekearen gotorlekua bihurtzen delarik.
Hala eta guztiz ere, lisakinen artean pentsatzeko betarik ere izan dut , hau da, hausnartzeko astirik izan gabe ere ardura baten eta beste baten artean denetaz pentsatu eta denaren gainean hausnartzeko beta txikia eduki dut.
Hezkuntzaren benetako esanahiari ez nion erreparatu neure koxkorra izan arte. Baina hazi eta hezi ahala ezinbestekotzat jo egin nuen, nahi gabe beharrezko bihurtu ziren nirera heltzen ziren hainbat artikulu, ideia, interesak zein liburuak.
Unibertsoa nire parean lerrokatuta, haratago joan nintzen. Irratia entzun , irakurri, hainbat esperientziaren gaineko aditu, irakasle eta hezitzaileren ahotsa jaso nuen.
Bat-batean aita eta ama askoren egunerokoak berebiziko garrantzia hartu zuen, funtsean, haien guztien testigantzaren atzean ( Sir Ken Robinson, Punset edo Richard Gardner bera ere hizpide zelarik ere) ALDAKETAREN premia bizia zegoen.
Pertsonok eboluzioa eta hobera jotzeko beharra berezkoa dugu, honek ez du esan nahi hobera jotze horretan atzean uzten duguna okerragoa denik baina bai ordea,beste pausu bat eman beharrean gaudela. eta gaur egun ama naizen aldetik pausuak ematen jarraitzeko beharra sutsuagoa da.
Nire eskola garaiak gogoan, gurasoak eta irakasleak sakrifiziorako eta lanerako gaitasunez gain haiekiko irmotasuna ere geugan finkatzen saiatu ziren (ezagutza akademikoak edota balio anitzez aparte) eta ondotxo eskertzen diet.
Hala ere, nerabetasun eta heldutasun sasoian hutsune emozional handiak nituela igerri nuen eta horiexek landu behar izan nituen barneko eta besteekiko pakea izan nezan. Zoritxarrez lanketa hori bizitza osorako izango delakoan nago.
Ez ditut hauek guztiak erruduntzat hartzen , haiek ere euren garaikideen heredentzia ere jaso baitzuten . Horregatik beragatik eskerrak eman nahi dizkiet, dena den gizalegezkoa da ez duzuna eduki eman nahi izatea , nire kasuan adibidez emozioetan hezitzea .
Emozioetan hezitua izan banintz ez nintzateke gaur egun arduratuko nire alabak bere bizitza arrakastarako bermatua izan dezan. Hau guztia baieztatzeko ordea, ez dut adituen beharrik, norberaren eskarmentua baizik.
Emozioetan hezitzea posible dela eta ikas daitekeela dakidanetik zoriontsua naiz baina are zoriontsuagoa nire alabak nik izan ez nuen heziketa emozionala eta soziala jasotzeko aukerak dituela jakitean.
Familia eta eskola esparruan gauza jakina da emozioetan hezitzea lotzeke dagoela oraindik , gure ardura da beraz behar hau piztea ,emozioetan adimentsuak eta ZORIONTSUAGOAK diren umeak hezituko baditugu.
Galera pertsonalen bat, porrota, " ez dut ulertzen zergatik gertaten zaidan hau.." bezalako egoerak, liskarrak,..kudeatu ezinean gabiltzan emozio zerrenda luzea edozeinek noizbait pairatu egin duelako susmo argia dut horretarako hezituak ez garela ondotxo dakit eta.
Lokarriak lotzen, irakurtzen, idazten ikasi egin nuen baita Europako kapitalen zerrenda, eta lanbide batean trebatzen ere... baina inork ez zidan azaldu jendea hil egiten dela, edo zergatik besteek ez duten nirekin jolasteko gogorik, zergatik sentitzen naizen ezberdin, zergatik ez nauzun maite, zergatik egokitu zaidan familia hau eta ez beste bat, zergatik neu naizen zuria eta zeu beltza, zergatik ezin dudan esan pentsatzen dudana haserratu gabe, zergatik ez ditudan besteak aditzen, edo zergatik ez nauten besteek ulertzen, zergatik ez dakidan nire barneko gatazkak konpontzen, zergatik..zergatik....
Baina batez ere inork ez zidan azaldu zer egin nire emozioekin, nola kudeatu nire emozioak iparra galdu gabe, nola jarri besteen larrutan eta ulertu zergatik egin edo esaten duen hori...
Ez dakit nor naizen ere, nire emozioak ez ditut kontrolatzen eta ez dut besteekiko konexiorik. Horregatik guztiagatik eta gauza askorengatik gure seme-alabengan eta ikasleengan pentsatu BEHARRA eta ARDURA dugu lisakinen, etxerako lanen edota eskolaz kanpoko ekintzen artean izanda ere garrantsitsua zer den hausnartu ahal izateko.Neuk bada, erantzuna zein izango den argi dut eta .ZORIONTSUAK IZATEA...
Banoa, merienda prestatu behar dut eta. Moxuk
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